14 septembrie este ziua în care prăznuim Înălțarea Sfintei Cruci, însă, tot astăzi ne amintim ce a însemnat această zi pentru România anilor 1895 și 1928: inaugurarea celui mai lung pod din Europa Continentală și sfințirea Crucii de pe Caraiman.
1895 - CONSTRUCȚIA CARE A PUS ROMÂNIA PE HARTA LUMII
Sunt 128 de ani de la inaugurarea celui mai lung pod din Europa Continentală, de la acea vreme: Podul Regele Carol I, proiectat și construit de inginerul Anghel Saligny.
Podul avea 2 segmente, cel care trece peste Dunăre și cel peste Brațul Borcea. Cu tot cu rampele de acces: 4087,95 m de construcție din oțel turnat.
Anghel Saligny a stat, la inaugurare, într-o șalupă, sub pod, pentru a garanta rezistența lucrărilor. La 30 de m deasupra, a trecut un tren format din 15 locomotive.
1928 - CRUCEA EROILOR DE PE CARAIMAN
La 10 ani de la sfărșitul Primului Război Mondial, la inițiativa Reginei Maria și Regelui Ferdinand I, este inaugurată Crucea Eroilor de pe Muntele Caraiman.
Construcția, înaltă de 39,3 m, a fost făcută din brațele metalice ale podurilor distruse în Primul Război Mondial.
Crucea este închinată celor 30.000 de de soldați căzuți în luptele de pe Valea Prahovei.
În 2013, monumentul a fost inclus în Guinness World Records drept cea mai înaltă cruce din lume amplasată pe un vârf montan.
Redacția Glasul Cetății își rezervă dreptul de a selecta și modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.