Național Social Ultima oră
Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor din România
Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor din România
27/01/2020 ⋅ 4 comentarii

Izolarea socială a bătrânilor devine din ce în ce mai pronunţată, 43% dintre persoanele vârstnice care apelează linia telefonică naţională "Telefonul Vârstnicului" locuind singuri, iar majoritatea apelanţilor (25%) au între 70 şi 80 de ani.

Potrivit unui comunicat al Fundaţiei Regale Margareta, transmis luni Agerpres, "Telefonul Vârstnicului", prima linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor din România, a înregistrat pe parcursul anului 2019 aproape 10.000 de apeluri, iar peste 1.200 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, consiliere sau socializare.

Din analiza interacţiunilor telefonice, reiese că 43% dintre vârstnicii care apelează "Telefonul Vârstnicului" locuiesc singuri, iar majoritatea apelanţilor (25%) au între 70 - 80 de ani.

''Telefonul Vârstnicului'' - 0800 460 001 - poate fi apelat gratuit de luni până vineri, între orele 08.00 - 20.00, şi sâmbăta, între 08.00 - 16.00. 

Linia poate fi accesată şi de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.

Cea mai mare parte a apelurilor, circa 70%, vine de la persoane din mediul urban, din toate regiunile ţării.

Principalul motiv pentru care persoanele de vârsta a treia apelează "Telefonul Vârstnicului", conform aceleiași surse, este nevoia lor de informaţii practice şi utile despre diverse servicii dedicate lor (37%), urmată îndeaproape de cererea de îngrijire la domiciliu sau sprijin practic, venită din partea vârstnicilor cu diverse grade de dependenţă (30%).

Dintre seniorii care au apelat această linie anul trecut, 8% au avut nevoie de sprijin emoţional şi socializare.

Desfăşurat de Fundaţia Regală Margareta a României, proiectul "Telefonul Vârstnicului" este o soluţie la problema îmbătrânirii populaţiei, care vizează creşterea calităţii vieţii persoanelor peste 65 de ani. De la lansarea proiectului, în octombrie 2015, au fost înregistrate peste 40.000 de interacţiuni telefonice, iniţiate de aproape 7.100 de apelanţi unici.Peste 3,6 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2019, iar îmbătrânirea accelerată a populaţiei este un fenomen major la nivel mondial. Ritmul îmbătrânirii populaţiei este alarmant, plasând ţara noastră pe locul 2 în topul ţărilor europene.

Cu o activitate de 30 de ani, Fundaţia Regală Margareta a României sprijină copii, tineri şi vârstnici prin intervenţii durabile, bazate pe schimbul de experienţă şi valori între generaţii.

Redacția Glasul Cetății își rezervă dreptul de a selecta și modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

30.01.2020 00:31
Adela
Asistenta sociala a varstnicului nu este rezolvata ,ajutor in alimentatie ,igiena corporala,accesul la asistenta medicala este inexistenta!
Dupa ce ai lucrat o viata intreaga esti neglijat si tratat ca o povara!
Iar cei apti de munca iau ajutoare sociale si pensii de boala!Batranii cu dementa si multiple afectiuni medicale sunt neglijati ,nu beneficiaza nici macar de ajutor pentru grad de handicap!
29.01.2020 10:19
Paraschiva Ursa
Ar trebui să fie non-stop,
29.01.2020 09:06
Scurtu
Felicitări initiatorilor acestui proiect. Binevenită ar fi și extinderea proiectului Butonul de panica în cât mai multe orașe din țară. Poate se ia o inițiativă în acest sens.
28.01.2020 21:26
Marinica Zaharia
Felicitari fondatorilor si Reginei Margareta pentru o initiativa atat de utila multor batrani uitati de cpoii, dar mai ales de statul român!!!