Astfel, de luna viitoare, magazinele vor fi obligate să informeze consumatorii, prin anunțuri la raft, cu privire la anumite practici comerciale care presupun reducerea volumului sau greutăţii unui produs în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ, potrivit unui ordin (Ordinul nr. 539/2024) al ANPC pubșicat în Monitorul Oficial și care va intra în vigoare în data de 10 octombrie.
Sunt vizate produsele cu volumului sau greutate redusă dar care au aceeași prezentare, ambalaj, formă și preţ. Ordinul nu se aplică vânzărilor la distanţă.
Potrivit ordinului, anunțul va fi afișat la raft, pe plachete de 15 cm înălțime și 10 cm lățime și va include o poză a produsului și mesajul :” Produs cu volum/greutate redus(ă) dar prețul a rămas același”.
„Atunci când operatorul economic oferă spre vânzare un produs preambalat a cărui volum sau a cărui greutate a fost redusă, acesta are obligația informării consumatorilor cu privire la faptul că produsul a fost modificat sub aspectul volumului sau greutăţii chiar în condiţiile existenţei aceluiaşi preţ de vânzare.
Informarea va fi vizibilă cel puțin 30 de zile
Informarea va fi făcută în acelaşi câmp vizual într-o formă vizibilă şi lizibilă prin folosirea de către operatorii economici a mesajului din placheta menționată mai sus”, potrivit ordinului, notează economica.net, potrivit stiripesurse.ro.
Redacția Glasul Cetății își rezervă dreptul de a selecta și modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.